„Promocja Parków Narodowych jako marki” to nazwa projektu, realizowanego od 2016 roku przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska (ówczesne Ministerstwo Środowiska).
Łączny budżet Projektu: 5 249 765,90 PLN
(środki europejskie: 4 183 677,68 PLN; środki z budżetu państwa: 1 066 088,22 PLN)
Wskaźnik realizacji Projektu: 15 000 000
Cele Projektu:
1. budowanie przeświadczenie i społecznej akceptacji dla idei, iż Polskie Parki Narodowe to wspólne i unikalne dobro narodowe;
2. zaangażowanie rzeszy Polaków w realizowaną przez parki misję ochrony przyrody;
3. promowanie zasad obowiązujących na terenie obszarów chronionych;
4. integracja osób ceniących przyrodę i parki narodowe - poprzez budowę sieci społecznego wsparcia;
5. budowa wizerunku poszczególnych parków narodowych, jako elementów większej spójnej całości czyli marki.
W ramach realizacji Projektu:
1. wyprodukowano 24 filmy z serii „Przeżyj to! Polskie Parki Narodowe” (23 filmy o każdym parku osobno oraz jeden wspólny promujący wszystkie parki narodowe);
2. wyprodukowano 6 filmów promujących właściwe zachowania na terenie parków narodowych. Filmy skierowane są do młodszych odbiorców, a narratorem filmów jest Pan Żubr;
3. wydano 24 foldery w wersji drukowanej (20 tys. egzemplarzy łącznie) promujące parki narodowe. Dodatkowo wyprodukowano 116 tablic z QR kodem umożliwiającym pobranie folderów w wersji elektronicznej. Tablice zostały zainstalowane we wszystkich parkach narodowych w miejscach najliczniej odwiedzanych przez turystów (ośrodki edukacyjne, siedziby parków, szlaki turystyczne, parkingi, kasy biletowe);
4. przeprowadzono szkolenia specjalistyczne dla pracowników i wolontariuszy z parków narodowych.
5. wymalowano 3 murale (malowidła ścienne) promujące historię oraz dziedzictwo przyrodnicze parków narodowych; murale znajdują się w Warszawie, Zabrzu oraz Łodzi;
6. wyprodukowano grę multimedialną w wersji mobilnej i desktopowej pt.: „Odkrywca Parków Narodowych” do darmowego pobrania za pośrednictwem sklepów Google Play, App Store oraz App Gallery;
7. wydano grę planszową pt.: „Odkrywca Parków Narodowych”, która została rozdysponowana do 23 parków narodowych jako narzędzie edukacyjne. Część gier została przeznaczona na nagrody w konkursach edukacyjno – przyrodniczych organizowanych przez parki narodowe;
8. przeprowadzono w mediach społecznościowych wszystkich parków narodowych oraz MKiŚ promocję Projektu i wszystkich produktów powstałych w ramach jego realizacji;
9. przeprowadzono ogólnopolską kampanię informacyjno – promocyjną poświęconą Polskim Parkom Narodowym z udziałem Influencera (podróżnika prowadzącego kanał „Busem przez świat”) publikując 3 Filmy prezentujące bogactwo przyrodnicze
i kulturowe wszystkich 23 parków narodowych pod wspólnym hasłem kampanii „Jedna przyroda – wiele opowieści”
10. utworzono nowe strony internetowe 23 parków narodowych w wersji mobilnej oraz desktopowej oraz jednej strony głównej (tzw. bramy wejściowej do parków narodowych).
Łączny budżet Projektu: 5 249 765,90 PLN
(środki europejskie: 4 183 677,68 PLN; środki z budżetu państwa: 1 066 088,22 PLN)
Wskaźnik realizacji Projektu: 15 000 000
Cele Projektu:
1. budowanie przeświadczenie i społecznej akceptacji dla idei, iż Polskie Parki Narodowe to wspólne i unikalne dobro narodowe;
2. zaangażowanie rzeszy Polaków w realizowaną przez parki misję ochrony przyrody;
3. promowanie zasad obowiązujących na terenie obszarów chronionych;
4. integracja osób ceniących przyrodę i parki narodowe - poprzez budowę sieci społecznego wsparcia;
5. budowa wizerunku poszczególnych parków narodowych, jako elementów większej spójnej całości czyli marki.
W ramach realizacji Projektu:
1. wyprodukowano 24 filmy z serii „Przeżyj to! Polskie Parki Narodowe” (23 filmy o każdym parku osobno oraz jeden wspólny promujący wszystkie parki narodowe);
2. wyprodukowano 6 filmów promujących właściwe zachowania na terenie parków narodowych. Filmy skierowane są do młodszych odbiorców, a narratorem filmów jest Pan Żubr;
3. wydano 24 foldery w wersji drukowanej (20 tys. egzemplarzy łącznie) promujące parki narodowe. Dodatkowo wyprodukowano 116 tablic z QR kodem umożliwiającym pobranie folderów w wersji elektronicznej. Tablice zostały zainstalowane we wszystkich parkach narodowych w miejscach najliczniej odwiedzanych przez turystów (ośrodki edukacyjne, siedziby parków, szlaki turystyczne, parkingi, kasy biletowe);
4. przeprowadzono szkolenia specjalistyczne dla pracowników i wolontariuszy z parków narodowych.
5. wymalowano 3 murale (malowidła ścienne) promujące historię oraz dziedzictwo przyrodnicze parków narodowych; murale znajdują się w Warszawie, Zabrzu oraz Łodzi;
6. wyprodukowano grę multimedialną w wersji mobilnej i desktopowej pt.: „Odkrywca Parków Narodowych” do darmowego pobrania za pośrednictwem sklepów Google Play, App Store oraz App Gallery;
7. wydano grę planszową pt.: „Odkrywca Parków Narodowych”, która została rozdysponowana do 23 parków narodowych jako narzędzie edukacyjne. Część gier została przeznaczona na nagrody w konkursach edukacyjno – przyrodniczych organizowanych przez parki narodowe;
8. przeprowadzono w mediach społecznościowych wszystkich parków narodowych oraz MKiŚ promocję Projektu i wszystkich produktów powstałych w ramach jego realizacji;
9. przeprowadzono ogólnopolską kampanię informacyjno – promocyjną poświęconą Polskim Parkom Narodowym z udziałem Influencera (podróżnika prowadzącego kanał „Busem przez świat”) publikując 3 Filmy prezentujące bogactwo przyrodnicze
i kulturowe wszystkich 23 parków narodowych pod wspólnym hasłem kampanii „Jedna przyroda – wiele opowieści”
10. utworzono nowe strony internetowe 23 parków narodowych w wersji mobilnej oraz desktopowej oraz jednej strony głównej (tzw. bramy wejściowej do parków narodowych).